lördag 10 april 2010

Föl funderingar!




Hingsten jag betäckte Laufa med!
Freyr från Midgård FI200021
Född 2002
Isabell utan tecken.
e: Askur från Håkansgården, en av världens högst bedömda hingstar och han har vunnit stilpass i WM flertalet gånger.
u: Erla frá Enni, ett högt bedömt 5 gångssto. Tot 8.35.
Freyr är en 5 gångst hingst med specillt bra pass, han har ett mycket bra lynne.
Freyr får akommor med varierande färgerer.
Freyr har en BLUP på 116.

ÅÅÅÅH så jag längtar! Mitten på Juni är det beräknat så det är bara 2 mån kvar nu! Känns som en evighet... fast två månader går ju dunderfort!
Funderar så det knakar på namn till den lille, dessa har jag kommit på hittils!

Sto:
Asýnja
Alfa
Björk
Eydis
Flikka
Jódis
Létt
Lílla
Litla
Ljósadís
Maja
Meyla
Móa
Náttfaradis
Nett¨
Smaetla
Stelpa
Tufa
Vaena

Hingstar:
Kraftur
Ask

Måste ha massa, massa tips på hingst namn! TIPSA TIPSA TIPSA!

KISS

2 kommentarer:

  1. Asynja är ju såå vackert på sto
    Ask är hjättefint på hingst, men Ofeigur är super...

    SvaraRadera
  2. Asynja älskar jag! Har fått ett till tips nu på Alfadís som jag älskar, det betyder Älva =)

    SvaraRadera

kommentera gärna