söndag 18 april 2010

Tävlingsdag!

Idag har jag tävlat med Muni! Och oj så bra det gick! Är supernöjd! Igår kväll lastade vi honom, tog tre timmar men TACK Janina, Roald och Maria för hjälpen! Toppen, verkligen!
Vi började med kurs imorse, Marcus red och han kändes ovanligt lugn och sansad, kändes super!
Sen var det dax för fyrgångs uttagning, han kändes helt ok. Hade inga nå högre förväntningar på poängen, så fick vi 4,5! Riktigt nice =) Blev en andra plats i uttagningen och vi hade gått vidare till final!
I och med att jag kom till final och vi är helt klart sämst på tölt (sist jag tävlade tölt kom vi näst sist med 2,5 som poäng...) så jag tänkte stryka mej. Men sen tyckte alla att jag kan väl va med på skoj iaf så jag var det. Kom in på banan och hästen kändes toppen! Fick poängen 4,8 (!!!) och vi kom 4:a i uttagningen och kom vidare till final i tölten med!
Slutade med en 1:a placering i fyrgången och en 2:a placering i tölten!
Vet inte riktigt vad som hände idag och jag har inte riktigt landat ännu med BRA gick det!
Fast det viktigaste i slutändan för MIG är inte resultaten eller placeringarna på tävlingar utan att man har roligt tillsammans! Går det sen bra är det ju ett enormt plus. Sitter nu med min blåa och min röd/gul/blåa rosett framför mej och ler från öra till öra. Im happy rigth now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna