söndag 28 mars 2010

Bath!

Jag och Emil badade Flisan idag (min katt)! Måste bada henne varannan mån för hon lossar extrema MÄNGDER päls! Inte kul... Plus att jag borstar henne med en gummiborste varje dag, har dock vart lite slarvig på sista tiden... Och det hjälper verkligen! Dunderbra! Använder ett schampoo från ESPREE, finns att köpa på djurbutikerna för en 20:a typ. Jag använder den som är gjord för British Shorthair, just för att den sortens päls liknar mest huskattens =)
Det jag skulle komma till var att hon har blivit så himla snäll att bada! Emil behövde knappt hålla i henne =)

OBS: För att undvika kommentarer som att "man skall inte bada kattor" så vill jag påpeka att jag rådfrågat kunniga personer och veterinär ang. den extrema pälslossningen och det var dom som tyckte det! Sedan ger jag henne också Royal Canin hair and skin så bra mat får hon =)



Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna