tisdag 30 mars 2010

TACK för alla bra råd! :D

Har fått en hel del bra tips nu från Facebook och bukefalos (ett jättebra hästforum www.bukefalos.com) och jag känner att jag har blivit lite klokare angående Laufas kala fläckar och det konstiga beteendet!
Sparkandet i magen berättade flera på bukefalos att är helt normalt när fölet bökar på inne i magen =) Skönt! Måste förresten försöka komma ihåg att ta bild på hennes mage och lägga upp! Hon ser verkligen ut som en TUNNA. Tror hon har den största fölmage jag sett, men det kan ju bero på att hon är så liten också ;)

Angående hennes fläckar har jag flera alternativ på vad jag tror det kan vara! Kan vara pälsätare som jag misstänkte från början men jag har i och försej inte sett några kryp i hennes päls men då har jag ju inte heller kollat så noga... Sen löss, men då borde dom andra fått också och det har dom ju inte vad jag sett, skall gå igenom de andra i hagen imorgon! Exem kan det också va men hon har ju inte haft det förut och borde hon inte klia manen då? Hm... Sen också den enkla anledningen att hon har kliat sig extremt mkt, men då kan man också fundera på att hur så jämt och lillalilla fläcken på magen, har hon kliat den också och hur har hon lyckats med det? Eller att dom andra gnagat på henne... Men gnagar dom verkligen så jämt? Att det ser rakat ut? Hujj vad svårt det här är. Skrev pm på Facebook till Erica Danielsson och hoppas på svar. Ska nog ringa henne imorgon också och be om råd! Tror att hon är bäst i och med att hon själv är hästmänniska!

Vad tror NI det kan vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna