fredag 11 september 2009

18 år, vuxen?

Jag har funderat litegrann... Blir man vuxen när man blir 18 år? Det känns verkligen inte som att jag skulle bli vuxen om en vecka! För det är endast en vecka kvar nu, sen är jag myndig! Hur vet man när man är vuxen? Lixom det märks ju när man börjar komma upp i tonåren, men vuxenlivet...? Ser småbarn och barn mig som vuxen? Jag menar jag ansåg när jag var 10 år att såna som var 15 år var vuxna typ... Ni kan väl fundera litegrann och sen lägga en kommentar!

Idag har jag börjat 10.00 och slutat 17.00 under den tiden mockade jag, gick ovanligt snabbt... Men försöker klara att ha mockat och fixa stallet på en timme. Slår person bästa varje dag nu, haha. Vad kul det är att tävla mot sig själv!
Har hållt en barnlektion kl 14.00, det är så skoj med yngre när dom håller på att lära sig och ser resultat! Höll en terräng tur kl 15.00 med Saga :) Min lilla bustjej som håller på att bli stor! Hon har förändrats så mycket! Så mkt vuxnare.
Har även hunnit bygga ut mer bete åt valackerna... Lika jobbigt varje gång att hämta dom när man har gett dem mera bete. Ingen vill ge upp maten för arbete :)
Har ridit Tíra också! Hon är så snäll den hästen, så sammarbets villig och gó!

Höll tjejträff kl 18.00-20.00. Vi åt först cocosbollar och kakor som Anna tagit med sig. Sen kikade vi litegrann på hästfärgerna på isländska. Det är ganska intressant!
Pratade också om klippningar och sen klippte vi Muska, Hlekkur, Mökkvi och Seigla. Hästarna och flickorna var jätte duktiga!

Nu har jag nyss tittat på Idol, är ensam hemma utan karl :) Han skall på begravning imorgon så han sover i stan inatt hos sin mamma. Ganska skönt att vara ensam hemma litegrann! Fast kattorna är ju hemma och är jätte sociala!

With love from Corinne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna