tisdag 22 september 2009

Höstväder!

Hej!
Gud vilket mysigt, men kallt höstväder det varit idag! Måsta slänga på mig höstjackan men frös ändå så tänker det bli samma väder imorgon så blir det mössa och halsduk med! Måste verkligen köpa ett par ridvantar när jag åker in till stan på torsdag! Ett par som håller bra, är så kallt att rida ut nu!
Tove och jag + alla ston + Nós föl lyckades med en ganska smidig sak idag när vi skulle hämta 7 ston som skulle in...
Tjaaa, vi skulle sätta alla som vi skulle ha med oss i lilla "extra hagen" som är utanför. Så fick vi lilla Simlir med oss och wroooom, hoppar över stängslet och WROOOOOM alla hästarna iväg med grimmor och allt. Det var första gången det jag fick höra Tove svära (nästan iallafall)... Efter mycket om och men fick vi alla till stallet iallafall!
Skulle rida ut med en grupp halv sex men det började ju ösregna vid halv så vi hade lektion inne istället, och det var sju stycken med! Tvistur var också med :) Men han skötte sig ok iallafall, mycket fart och fläkt bara :) Austri töltade på som om han aldrig gjort annat med Gun på ryggen! Super kul!

Efter jobbet duschade jag och sen åkte vi till tims syster lessa och hennes sambo micke till deras super mysiga hus här i sund! Önskar vi också hade det så fint... Men vi trivs ju här iallafall och det är väl huvudsaken? Vi drack te ur hennes stoora med urvackra muggar, lite vintage stil på dom. Och hon hade lagat supergott bröd som vi också fick med oss hem!

Har också pluggat på teorin i 1½ timme och lyckades som bäst få 1 fel i skriftliga delen och i situations 5 fel. Inte illa pinkat ;) Skall no klarat ska ni se!
Nu ligger Tim och sover och jag sitter i vardagsrummet och bara är lite småtrött, borde nu sova nu! Skall bara checka in kändisbloggarna en sista gång :D

With love from Corinne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna