söndag 6 september 2009

INTERNET I TRANVIK NU!

Nu har vi internet här och det är jag fruktansvärt glad över! Så nu kommer bloggen att uppdateras nästan varje dag :)
Idag har det vart styrelsemöte och det är en massa skoj som kommer att hända i höst på Midgård, var tänker jag inte avslöja. Det får ni läsa i medlems utskicket!
Vi har numera 3 kattor här i våran lilla lya!
Här ska ni få höra det fantastiska!
När jag var 7 år önskade jag mig en egen katt mer än allt annat, jag nojsade och nojsade. Tillslut fick jag lilla My som sedan blev att heta Mysi för det var enklare... Mysi bodde med oss i Hammarland tills jag var 15, nästan 16 och flyttade till internat. Ett år senare skiljde sig mamma och pappa. Då flyttade mamma till stan och pappa bodde kvar. Ett halvår senare ca flyttade pappa också till stan och Mysi blev kvar fast farmor matade henne och så såklart.
I början på sommaren skulle jag och Tim dit och hämta lite grejer, hittade Mysi fet, tovig och eländig. Då tog vi henne till mamma i stan, klippte henne badade henne och hon vart jättefin! Vi ville ha henne inne för att hon var ej van vid stadstrafiken osv. Vi skulle ändå flytta till sund om nån månad så hon fick vara ute där istället! På något vis rymde hon ut och vi antog att hon blivit överkörd eller nåt.
NU i torsdags ser mamma ett inlägg i messa åland om en tillgiven långhårig honkatt som såg rakad ut som befann sig på travbanan och vi åkte med ilfart dit och där var hon! MAGER någe vettlöst. Och nu ligger hon i våran säng här i sund :)
Ganska fantastiskt!
Hon var ute ca 3 timmar idag och det gick jättebra! :D
Nu skall jag skölja ur min ansiktsmask och sedan se på män som hatar kvinnor, min favoritfilm!

With love from Corinne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna