söndag 20 september 2009

Min första helg som myndig!

Ja, nu skall jag berätta om min helg som 18 åring. Kort och gott!

- Fredag! Mamma och Totte väckte mej och tim vid 8. (Sov i stan) Och sjöng + kaffe på sängen! Jag fixade mej och sen till motorfordonsbyrån där jag hade tid kvart i 9. Ja, har ju berättat hur det gick...
Sedan till pappa på jobbet och hälsade på lite och snackade.. Sen... SHOPPING! Köpte en jättegullig t-shirt, gammeldags rosa med ett par glasögon på från Magiqe, nylonstrumpbyxor och gulligt diadem med rosett från KappAhl, och lösnaglar från lisco parfym! Fikade också på Julius som jag rekomenderar! Supergoda mackor.
Hem en stund sen till skördemarknad med mamma och Tim, jag körde såklart! :) Först till Limnäs gård där vi träffade Fanny och Matilda Kytömäki med sina hästar Seimur och Blakkur, dom hade barnridning! Käkade en jättegod våffla med massa grädde och sen vidare till Tjudö vingård. Efter mycket om och men så hittade vi dit och först när vi kom dit sa vi; Amen, weeei. Va e de här? Men guuud vad mysigt det var där inne där försäljningen var! Mamma och jag drack ett varsin glas vin var, så då var det slut på körningen för min del så Tim fick köra hem! Guuud, vilket gott och fruktigt vin och vilken lokal! Dö mysigt ju! Rekomenderas att åka dit! Mamma tyckte att jag och Tim skulle gifta oss där, haha.
Nå, sen åkte vi via kantarellen och jag köpte 4 st cider, fast jag behövde inte visa leg :( Då vart jag grinig! Haha... Fast sen när jag var till alko och köpte vin till mamma så fick jag visa! Hihi :)Nå mamma lagade en supergod middag hemma med ris och kött och sen drog vi till Dawson på förfest, den har jag ju berättat om... Ca halv 12 åkte vi till arken! Det var hur roligt som helst! Träffade en massa folk där! Det ända superjobbiga och läskiga var att en gammal äcklig gubbe frågade hur mycket jag kostade...? I paniken bara knuffade jag bort honom och gapade tillbaks, VAFAN?! ÄR DU SJUK I HUVVE???
Sen kom Teir och hjälpte mig! Tusen tack!!!
Gick ut vid stängnings dags och sedan på "efterfest", var väl där vid halv 6 på morgonen! Och sen gick vi hem till mamma vid halv 9 och somnade sött...
Riktigt nöjd med min födelsedag!

Lördag - Sov till 3! Låg i sängen till halv 5 ungefär, då MÅSTA jag upp och fixa till mig igen för då skulle mamma, jag och John till Dinos och äta. Fick också en elvisp (behövligt!!!) och glas av John! Han bor egentligen i uppsala, de e mammas kille som vi träffade i Rhodos!
Vid 6 till Dinos, jag och Tim åt laxfjäril och mamma noisetter och John körde på burgare! Supergott!!!
Sen till sund en sväng och tittade till kissorna och tillbaka till city. Åkte till Dinos igen (haha) och drack en varsin drink, haha eller drink och drink... Jag drack en knutsboda, den var inte riktigt i min smak... Lite för stark, gillar söta drinkar :)Tim tog en solöl och mamma en breezer och john en stor stark :) Sen till indigo där Tim drack en cola, jag och mamma päroncider och John öl. (Haha, det var jag som bara måååsta kolla in dessa två ställen ! )
Sen hem och åt chips och dipp och sov!
Söndag - Åt mumsig frukost alá mamma, duschade och hem. Diskade och plockade lite och sen kom Kari och Alice och jag fick köksgrejer av dem! Tack :)
Nu sitter jag här och äter rostbiff med pommes som Tim lagat och sen diska upp det sista, stryka kläder och plocka upp i sovrummet!

With love from Corinne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna