lördag 26 september 2009

Lyckad ridning!

Imorse var jag uppe med tuppen (nästan iallafall...), jag red kl 09.00 på Muni för Toini och det gick bra, Muni skötte sig toppenbra!
Det jag fick veta och som jag också lite visste var att jag inte har någon högersida, använder endast vänster sida när jag rider. Jag är ju otroligt sned och omusklad på höger sida. Plus att jag har snett bäcken... Men nu när jag vet om alla dessa fel jag har skall jag göra allt för att rätta till dem. Skall höra med mamma och pappa om dom vill sponsra mig och min höger sida genom att gå till kiropraktorn. Sen skall jag ha tove och sätta IR-terapi PLUS att jag ska gå till avancia och träna upp höger sidan två gånger i veckan. Fast det blir när jag får körkort.
Så nu har jag en massa att jobba på och det är alltid kul. Jag är ju en stark åsikt om att hästmänniskor oftast bara lägger all energi på hästen och alla pengar på att den ska ha det så bra som möjligt och glömmer bort sig själv! Det är ju MINST lika viktigt att man själv mår bra, har bra kondision och mår bra i själen! Hästen känner ju av minsta lilla om människan inte har det bra.
Därför är mina tips som jag använder:
*Ta hand om er själva, kasta er i badkaret (om ni har det) eller duschen och lägg hårinpackning, peela kroppen, ansiktsmask ah, you name it! Och bara tänk på er själva och lyxa till det!
*Tillåt er att festa loss ibland (såklart kan man ha otroligt roligt utan alkohol så det är inte det jag syftar på)
*Gör även andra roliga saker! Hästen behöver inte ha en i närheten 24/7, hitta på nåt annat. Umgås med vänner, gymma, gå ut på promenader eller vad ni nu tycker om att göra!
*Unna er själva saker! Tänk efter ni som har egen häst eller sköthäst, när köpte ni något till er själva? Själv tycker jag det är otroligt roligt att köpa olika bodylotion, hårinpackningar, nagelack osv! Ni kan ju då gissa hur mycket jag har...
*Klä upp er, lite make up, en snygg outfit och voalá ,egoboost! Man känner ju sig ändå ganska risig när man springer runt i skitiga stall kläder jämt, eller vad tycker ni?

Det är mina tips som jag använder mig av! Kom ihåg också att är ryttarens motion och kondision dålig blir ridningen sämre!

With love from Corinne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna