måndag 7 september 2009

Trevlig dag!

Vaknade INNAN klockan ringde imorse vilket är en stor ovanlighet! Myste med Snark litegrann (våran minsta kisse).
Sen gick jag iväg till stallet.
Mockade och fixade allt och Tove var så duktig och skodde två hästar på raken så jag fick ont i ryggen bara av att titta på henne... Det var ju två snälla hästar iallafall. Tvistur och Fogeti!
Det hände en liten, hm.. Stor incident när jag skulle hämta ston. Tänkte vara så aktiv och hämta fem ston på en gång. Vilket brukar vara jobbigt speciellt när man skall ha Muska med sig :) Men iallafall tog jag alla jag skulle ha och släppte ut dom som jag alltid gör! WROOOOM sa det så rusade alla iväg i ilfart långt upp på vägen och jag efter i panik. Efter ett tag kom Saga min lilla gullunge springandes mot mig. Kanske hon tröttnade på att bråka och fick dåligt samvete? Vad vet jag... Tillslut fick jag tag i alla utom Snotra men hon stod precis brevid så hon följde mej när vi andra började gå. Jessus vad dom uppförde sig snällt sen ;) Kanske märkte att jag var nog inte att bråka med längre...
Hade två jätte trevliga uteritter med trevliga personer! Sista uteritten var Anja med sin nya häst Edal med på! Och det var jättekul, jättefin häst hon har köpt! Sen var jag otroligt duktig och "möblerade" om på gödselstacken och smörjade alla exemhästar! Dom är ju ett par stycken!
Känner mej extremt pirrig också! Skall nämligen åka och provrida häst i helgen! Slänger in bilder på honom i slutet av inlägget.
Stjarni från Krycklinge och är 4-gångare men endast lite gångartstränad de senaste veckorna. Har stor auktion i stegen med mycket lyft! Han är 9 år.
Skall bli så spännande! Så det kanske kommer en till liten Stjarni till stallet snart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna